måndag 22 april 2013

Löpcoachutbildning steg 2, dag 3

Igår var det tredje och sista dagen på löpcoachutbildningen. Lördagen var ju grymt rolig, men fan vet om inte söndagen var snäppet roligare. Fast på lite olika sätt, kanske. Juan och Daniele från Bosön gick igenom några testmetoder samt lite om hur man bäst kombinerar styrketräning och löpning. Mycket intressant och mycket roligt, framförallt Daniele gick bananas under hans del. Sedan tog David Felhendler över och pratade skador och skadeförebyggande på ett underfundigt och underhållande sätt. Efter David tog Sirpa över pinnen och pratade om hur man gör för att komma tillbaka efter skada samt gick igenom löpstyrka och stabilitet. Dagen, och helgen, avslutades med att vi gick igenom löpstyrka och stabilitet praktiskt också.

Nu återstår bara att spika provet som skall vara gjort inom två veckor. Men jag säger som Rubin, "Piece of cake!".

Summa summarum så har det varit en kanonhelg, helt klart. Utbildningen har varit kanon, föreläsarna har varit kanon och alla deltagare har varit kanon.

Helgen var inte riktigt över bara för att kursen var slut, nej jag åkte ned till Eriksdalsbadet och simmade med klubben. Uthållighet stod på schemat, vi körde massor av 400-ingar, 200-ingar och 100-ingar.

Sedan somnade jag ganska ovaggad när jag kom hem. Som tur var hann jag äta middag innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar