söndag 21 april 2013

Löpcoachutbildning steg 2, dag 2

Andra dagen av löpcoachutbildningen stod programupplägg och programskrivning på schemat. Oavsett vad som sker idag så tror jag att det var det intressantaste avsnittet. Både Claes, som är andra halvan av min grupp, konstaterade att detaljplaneringen är den roligaste biten, att få nörda ner sig i detaljer och få räkna på progress och så vidare. Sedan är ju uppföljning också en intressant del, förstås.

Vi avslutade dagen med plyometrisk träning, och det ser nog mycket enklare ut än vad det är. Något för mig helt enkelt.

Vad vi ska göra idag har jag helt glömt bort, men jag tror att vi kommer att gå igenom lite om skador i alla fall. Och löpstyrka, kanske. De hänger ju ihop, så att säga.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar