fredag 26 april 2013

På väg till jobbet

Jag börjar verkligen få in rutinen med att förlägga träningen på väg till jobbet. Igår var jag till och med så förberedd att jag kunde lämna ryggsäcken hemma, allt jag behövde resten av dagen hade jag redan på jobbet. Preparation is everything!

Passet jag körde var 10x400m med en minuts ståvila efter 4k uppvärmning. Innan jag startade intervallerna körde jag två koordinationslopp, dvs att man startar lugnt och avslutar i full fart, på ca 80m. Dessa löpningar gör man för att väcka de snabba musklerna. En minuts vila kan låta mycket, men det behövs för att kunna ta i ordentligt hela vägen. Tiderna på fyrhundringarna låg på 83-87s. Inga snabba ben där inte, men det var jäkligt skönt efteråt. Sedan varvade jag ner med några kilometer.




Jag hann t o m ta en bild mellan femte och sjätte intervallen.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar