lördag 20 april 2013

Löpcoachutbildning steg 2, dag 1

Igår avklarades dag ett av tre på löpcoachutbildningens steg 2. Rörigt med så mycket siffror, jag vet.

Dagen var över innan man ens hunnit, ja jag vet inte vad. Roligt och intressant var det alltså. Vi gick igenom lite mer om själva coachingen, men även skillnaderna i träning för kvinnor, barn, äldre, nybörjare, elit etc.

Dagen avslutades med att vi delades upp två och två och fick hålla varsitt pass för varandra. Jag körde med en kille som heter Claes och som visade sig vara urstark. Så när jag coachade honom så hängde jag inte ens med i backintervallerna, när sedan han skulle coacha mig så var jag redan rejält trött. Men det lärde jag mig också något av. Coacha med insidan!

På kursen är det blandat med folk, dels ny bekantskaper men även folk från steg ett och folk jag känner sedan tidigare. Grymt bra so far!

Idag ska vi vara inne hela dagen. Synd på det fina vädret, men det är ju för en god sak.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar