onsdag 10 april 2013

Kenyansk morgon

Jag funderade lite på hur kenyanerna har det om morgnarna, tycker dom också att det är kallt och jävligt?

Vad jag i alla fall vet är att det finns något som heter kenyansk distans eller kenyanska intervaller. De går ut på att man går ut lugnt och sedan ökar kilometer för kilometer. Det passar nog min morgontrötta kropp bra, i alla fall jämfört med klassiska intervaller typ tusingar. Så det körde jag imorse, med ganska lyckat resultat. Jag började på 5:10 och avslutade på 4:06.

I slutet av rundan mötte jag en kvinna som blängde på mig, hon var nog lite avundsjuk på att jag kom joggandes och att hon precis avslutat dagens andra cigg. Jag missade att ge henne ett leende, tror hon hade behövt det.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar