lördag 13 april 2013

Go West!



Idag har jag varit på utflykt i västerort. Det är en del betongdjungel i västerort, frågan är om det är betongdjungel som drömmar är gjorda av om man får dra en långsökt parallell till Alicia Keys? Det dom har dock är ett naturreservat. Helt klart ett besök tycker jag.

I öronen idag hade jag lite sommar-/vinterpratare i form av Lotta Lundgren, Leif GW Persson och Petter Stordalen. Tre totalt olika personligheter, men helt klart värda att lyssna till. Lotta är väl mest känd för att ha tråkat ut en hel publik på Idrottsgalan avslutat med att skända Foppa genom att kalla honom för Patrik Forsberg, om man inte sett Historieätarna förstås där hon är alldeles lysande tillsammans med Erik Haag. Vad gäller GW så är väl kommentarer överflödiga, men jag gillar hans intellekt och lågmälda humor starkt. Petter Stordalen är säkert totalt okänd för de flesta, men han är en norsk hotellmagnat som äger ca 170 hotell runt om i Norden. Dessutom är han något så udda som, inom affärsvärlden i alla fall, miljöaktivist.

Passet då? Jo, benen fick helt klart en del att fundera över. Förra lördagen var de ju så kraftfulla att de orkade med en fartökning på slutet, men idag bjöd de på en fartsänkning. Må så vara att jag utmanade dem med en distansökning på dryga två kilometrar, men de kommer nog tillbaka starkare till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar