måndag 18 mars 2013

Andra dagen






Igår var det andra och sista dagen på löpcoachutbildningen. Vi träffades på Planet Fitness där Rubin, Lisa och Sirpa hälsade oss välkomna och drog riktlinjerna för dagen.




Efter genomgången simulerade vi ett löppass, med uppvärmning, teknikträning, nerjogg och avslutning. Lisa höll i denna del och gjorde det på ett medryckande sätt.
När vi var klar med detta "pass" blev vi själva drillade i löpteknik, vi var visst inte fulländade.
Några av oss fick sedan hålla i egna pass vilket visade sig inte vara helt enkelt, men vi var ju där för att lära.
Efter en smarrig lunch tog Rubin med oss ut igen för löpskolning och maxpulstest. Jag körde inte själv men försökte att peppa istället så gott jag kunde. Jag lånade ut min gps, men den verkar vara lite väl fäst vid mig eftersom den inte riktigt ville funka med de andra. Skumt!
Avslutningsvis så körde Sirpa löpstyrka och stretch med oss, en nog så viktig del i träningen.
Sedan återstod bara diplomutdelning innan gruppen splittrades. Det har varit en sanslöst god stämning hela helgen, så förhoppningsvis kommer man att stöta på några ur detta gäng igen.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar