måndag 11 mars 2013

Grym helg!

Igår hade vi återigen testdag ute på Bosön kombinerat med föreläsningar. Först körde vi en massa löpskolning med inslag av styrka och kortare intervaller avslutat med Coopertest. Styrkeövningarna visade sig vara riktiga killers för i morse kom jag knappt ur sängen. Coopertestet stod jag över eftersom jag precis blivit kvitt min förkylning.

Efter löpningen var det tänkt att Filip Larsen skulle föreläsa om pulsträning, men då han var sjuk ryckte Bernhard Hirschauer in istället och pratade om träning i allmänhet och gav tips om hur man lägger upp den för att nå sina mål. Mycket var bekant, men lite lyckades jag snappa upp som jag kanske inte riktigt visste sedan tidigare som till exempel hur man kan tänka kring träningsintensitet.




Sedan var det lunch följt av en clinic med Björn Andersson om bike fit, dvs hur man ställer in sin cykel. Björn är en riktig gammal storfräsare inom triathlon som jag och många med mig inte kände till sedan tidigare, men han har levt som proffs i USA i över tio år med en hel del tunga meriter. Björn visade på en klubbmedlems cykel om hur man ställer in en triathloncykel för att få bästa möjliga sittställning både vad gäller kraftöverföring men även aerodynamiskt. Detta var mycket intressant och det var nog många som blev sugna på att åka hem och skruva lite på sina cyklar.

Idag vaknade jag som sagt upp med väldigt stela ben, vilket kanske inte var optimalt för ett långpass. Men jag hade stämt träff med Sara så det var ingen idé att få några andra tankar. Vi möttes upp på Fridhemsplan och sprang över Essingeöarna mot Södermalm och sedan tillbaka mot Fridhemsplan. Trots blåst fick vi en tur i kanonfint väder. Efter ca 20km började mina ben få nog, de hade ju inte sprungit långpass på över en månad så det var inte så konstigt, så då släppte jag iväg Sara och hoppade på närmsta tunnelbana hem igen. Det ska bli intressant att se hur benen mår imorgon.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar