onsdag 12 september 2012

Tänkvärdheter forts.

I måndags såg jag, och länkade till, en diskussion på Nyhetsmorgon som tog upp antioxidanter. För eller emot. Precis som det började bli intressant så var tiden ute, den ene nämnde något om att antioxidanter direkt efter träning kanske inte var så bra. Man har ju alltid hört att det skall vara bra, att man på så sätt "stänger fönstret" för att dra på sig förkylningsvirus etc. Jag blev tipsad om denna artikel, som tar upp ämnet.

Artikeln är kanske inte så lätt att följa, eller förstå, om man inte som jag är ovan vid vetenskapliga debattartiklar. Men håller man bara ut och kommer till slutordet så bör man nog få grepp om sammanhanget.

Förutom denna artikel så finns det väldigt mycket tänkvärt rörande träning och hälsa på denna blogg. Jag tänker i alla fall plöja igenom så många inlägg som jag bara orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar