tisdag 18 september 2012

Asiatiska influenser

Halstrad Salmalax med vietnamesisk nudelsallad.


Igår kväll lagade jag den första rätten ur Linas Inspirationskasse. Ikväll efter löppasset blev det att värma på rester.

Laxen smakade riktigt bra och den fräscha nudelsalladen passade perfekt till. Salladen, i all sin enkelhet, bestod av nudlar, purjolök, rödlök, gurka, morötter och mynta.Salladsdressingen innehöll rivet limeskal, limesaft, röd chili, japansk soja, vitvinsvinäger och socker. Limeskal och -saft gjorde den verkligen fräsch.

Jag har aldrig halstrat lax förut, de få gånger jag äter lax brukar jag ugnssteka, men det kommer jag definitivt göra fler gånger. På hög värme blir det nästan lite grillkänsla.

Apropå inspiration. I eftermiddags när det regnade som värst började en kollega vackla ifall hon skulle springa hem eller inte. Självklart tyckte jag att hon skulle springa, vilket hon också gjorde. Starkt!

Jag tvekade själv också en stund när jag kom hem om jag skulle springa eller inte, men det gick över snabbt. Hur fan skulle det se ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar