söndag 2 september 2012

Hösten välkomnad

Vilka kontraster, igår satt jag vid poolen i 40-gradig värme och idag satt jag på sadeln i 25 grader kyligare väder. Kvart över elva mötte jag upp Krister för att rulla ut på Färingsö en sväng. Det blev både underställströja, sleeves och benvärmare.

Det var ett tag sedan vi tränade ihop, Krister och jag, så det fanns en del att gå igenom. Krister körde Silvermannen i Sala, en triathlontävling på halvironmandistans, förra helgen och jag Ironman i Kalmar helgen innan dess. Sedan hade vi även nästa säsong att diskutera, men även eventuell mtb hann vi prata om.

Att hösten är här och att tävlingssäsongen är över, i alla fall för min del, märktes tydligt då det relativt lugna tempot till trots så hade kunde jag stundtals nätt och jämnt föra en konversation. Så kan det vara när man tränar med någon som är starkare än vad man själv är.

Förbaskat trevligt var det hursomhelst!

2 kommentarer:

  1. 15grader grader innebär korta byxor och tröja, du fick nog solsting där borta ;)

    SvaraRadera
  2. Ja 15c är det knickers som gäller om man vill spara knän... Ja sen hoppas jag det blir en MTB för skön höst o vinterträning. / Krister

    SvaraRadera