söndag 9 september 2012

Idiotiskt!

Det finns mycket regler, uttalade och outtalade, inom cykling. Exempelvis har man inte svarta strumpor, man skall bara ha små vattenflaskor, man har inte hjälmen på när man går från cykeln. Etc etc. Dessa regler gör det hela enklare att vara cyklist.

En sak som jag funderat lite på är om det finns någon regel om att man skall ha solglasögon på när man cyklar. För mig är det en självklarhet och jag reagerar alltid när jag ser någon utan, jag kan liksom inte förstå att man cyklar utan.

Igår blev jag verkligen varse varför man skall ha glasögon på. Av någon outgrundlig anledning så åkte jag iväg utan igår och direkt började ögonen rinna av vinddraget. Det blev ingen skön tur, av den anledningen. Under resten av dagen var mina ögon irriterande röda och även idag har jag haft "känning" av gårdagens misstag.

Note to self!

2 kommentarer:

  1. Själv kör jag svarta strumport på cykeln. Hänvisar till - http://www.velominati.com/the-rules/

    Rule #28 // Socks can be any damn colour you like.

    :)

    SvaraRadera
  2. Okej Roxen, i Linköping har ni såklart egna regler ;-)

    SvaraRadera