måndag 17 september 2012

Lagrar Glutation



Har du någonsin hört talas om glutation?

Jag skulle kunna komma på många saker som jag tycker att glutation låter som, om jag inte hade lärt mig en ny sak idag.

Förra veckan lärde jag mig att överdrivet intag av antioxidanter kunde ha en negativ effekt på träningen. Idag har jag lärt mig att glutation är en den kraftfullaste av alla antioxidanter, miljoner gånger starkare än C-vitamin för att ta ett exempel. C-vitamin vet ju alla är en viktig antioxidant, men varför har vi då aldrig hört talas om glutation? Troligen för att kroppen själv tillverkar den i cellerna. Ökad muskelmassa leder på så sätt till ökad tillverkning av glutation.

Ikväll har jag kört hårt i gymmet igen och har alltså på så sätt ökat min produktion av glutation. Och det måste man ju bara fortsätta med.

Bra va? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar