torsdag 20 september 2012

Parker och Thailand

Thaikyckling med röd curry och kokosmjölk

Rätt nummer två i Linas Inspirationskasse blev Thaikyckling med röd curry och kokosmjölk. En väldigt god rätt som dessutom var enkel att tillaga.

Mindre kycklingbitar stekte jag i kokosolja, sedan pressade jag en vitlök över kycklingen och tillsatte strimlad purjolök, röd paprika, champinjonkvartar och röd curry. Efter någon minut hällde jag i kokosmjölk, en kycklingbuljongtärning och lite socker. Detta fick sedan småkoka några minuter till. Till detta blev det jasminris, ingen favorit men det funkar.

Innan middagen var jag ute och bekantade mig med området, det visade sig vara fullt med små parker. Annedal, som området heter, är ett helt nytt bostadsområde som växer så det knakar. I Lönnebergaparken körde jag korta backlöpningar i 20min i ganska lugnt och fint tempo. Här kommer jag nog att köra fler pass.


 
 
På vägen hem så sprang jag förbi Annedalsparken, här hade jag förväntat mig hitta ett utegym. Men det skall jag nog hitta en dag. Ryktet säger att det skall finnas ett, men det kan såklart ligga i en annan park.



Imorgon är det visst fredag, det ser jag fram emot. Då blir det nog lite tung styrketräning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar