torsdag 19 september 2013

Energi i mörkret

Igår kväll fick jag ett lite panikartat sms av Mattias. Det hade kört ihop sig inför kvällens löpträning med klubben och han undrade ifall inte jag kunde köra det. Absolut, svarade jag. Passet var redan planerat, så det fick jag mejlat till mig. Piece of cake!

Så, ikväll strax innan 19 började det droppa in lite folk. Sammanlagt blev vi nog 15st tror jag. Lite korta ord om mig själv och några fler om passet, sedan drog vi iväg. Efter uppvärmning körde vi lite löpskolning med fokus på armpendling och stegfrekvens. Huvudpasset bestod av 3x2km intervaller med 3min ståvila. Första rundan hängde jag med de lite snabbare löparna för att visa vägen, och vi körde på ganska hårt. Banan var tuff med en rejäl backe på mitten. Andra rundan hängde jag med de längre bak i gänget. Sista rundan stod jag över för att vänta in de lite snabbare för att samla ihop gänget. De allra snabbaste fick köra en liten bonusrunda. När alla var klara med den tredje rundan samlades vi och reflekterade lite över passet. Jag tror att de flesta var väldigt nöjda, det är ju så mycket lättare att ta i lite hårdare när man kör med andra. Sedan är det ju oftast trevligt också.

Efter passet fick i alla fall jag en rejäl boost med energi. Så pass att jag ställde mig och stekte pannkakor när jag kom hem. Bara en sån sak...


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar