lördag 2 februari 2013

Tränings- och inspirationsdag på Bosön

Idag hade vi tränings- och inspirationsdag med klubben ute på Bosön, och det blev en fullspäckad och intressant dag.

Först ut var Martin, som pratade om fötter, och Felix som pratade om cross-fit och lite matnyttiga övningar för kroppen. Kunniga killar i intressanta ämnen.

Sedan var det dags för löpskolning med Fredrik Zillén från Team Snabbare. Fredrik har ett humoristiskt och pedagogiskt sätt att lära ut löpteknik och jag tror att vi var många som fick oss några aha-upplevelser. Efter löpskolning och uppvärmning var det så dags för Coopertest. Jag vet inte riktigt varför, kanske var jag övertänd, men jag gick ut lite väl hårt på första varvet. Detta fick jag nog sota för senare. Anyway så visade klockan på 11:01 efter 3000m och det är obetydligt bättre än senaste testet för tre månader sedan, och det hade jag inte väntat mig. Kanske har jag kommit till en nivå där jag har svårt att förbättra mig speciellt mycket, hoppas inte det.



Efter en stressig lunch var det dags för dagens höjdpunkt, föreläsningen med Rasmus Henning. Rasmus som förövrigt hängde med oss hela dagen och t ex sprang Cooper med oss. Eller långt snabbare än de flesta av oss i alla fall. Rasmus berättade en del om livet som professionell triathlet, men mest om vikten av att ha rätt inställning till sin träning och sitt tävlande. Det gäller att våga satsa den sista graden. Mycket av det Rasmus sa tyckte jag var intressant, men det som slog mig mest var att han var så otroligt sympatisk.



Dagen avslutades med att Micke Rosén gav oss lite vattentäta tips om simning, förlåt men jag var bara tvungen att låna uttrycket från programmakaren. Även om Micke är otroligt duktig på att beskriva simning var det ändå lite svårt att plocka upp något, eftersom jag aldrig gjort någon simanalys, så jag vet inte direkt vad jag gör för fel. Förutom att jag simmar långsamt. Men det skall det bli ändring på, simanalys here I come.

Som helhet så bjöds det på en kanondag, proffsigt helt enkelt.

Innan hemfärd hann jag hänga lite med Mia, Mårten och Malte också. De har en helhelg ute på Bosön eftersom Mårten håller i en fallskärmshopparkurs, vilken grej. Både att ha en helhelg på Bosön och fallskärmshopparkursa. Mycket roligt!

Just det, roligt var också lunchen. Vi hade blivit uppmanade att försöka blanda upp oss lite så att vi inte skulle sitta med de vi brukar sitta med. Mattias och jag tog det ett steg längre, vi satt oss med ett gäng fallskärmshoppare och ett gäng fotbollsspelande småtjejer från Ängby. Varför kan vi aldrig vara normala? :-)

Trevlig kväll och må bästa låt vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar