söndag 3 februari 2013

Super Sunday

Idag har det verkligen varit en riktig supersöndag. Jag kom ut i löparskorna tidig eftermiddag och det var verkligen ett kanonväder ute, jag borde nog tagit solglasögon. Det var en riktigt vacker syn att se den blanka isen som låg när jag sprang över Tranebergsbron, för att inte tala om Västerbron. Det var mycket folk ute, både promenerande och skridskoåkande på isarna. Jag antar att de flesta njöt lika mycket som jag.

Jag sprang, som sagt, över Tranebergsbron, Västerbron och Slussen innan jag vände vid Slottet och sprang samma väg tillbaka. Planen var att hålla ett tempo på under 4:40min/km, vilket jag höll förutom över Västerbron på vägen ut. Vid vändningen tyckte jag att det kändes så bra så jag tryckte på lite extra, avslutningen blev riktigt bra då jag snittade sista fem på 4:25min/km. Ett riktigt skönt pass på 24km.

Amerikanarna har ju också en supersöndag idag, men i deras fall handlar det om Super Bowl Sunday. Super Bowl är såklart finalen i den amerikanska varianten av fotboll, den samlar hela nationen som inget annat idrottsevenemang och över 100 miljoner förväntas titta på detta spektakel. För det är inte bara själva matchen, lika många tittar säkert för att höra Alicia Keys sjunga nationalsången och höra Beyonce sjunga under halvleksunderhållningen. Alicia Keys skulle i alla fall få mig att se matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar