onsdag 29 augusti 2012

Tredje gången gillt




För tredje morgonen i rad ställde jag klockan för att komma upp på en morgonjogg och äntligen fick jag upp kroppen. De tidigare morgnarna har jag väl inte direkt varit så bestämd, men idag kände jag att jag liksom bara var tvungen. Innan jag gick och la mig igår kväll la jag fram alla kläder, okej det behövs inte speciellt mycket kläder här, och slog på gps:en för att leta upp satelliterna och på så sätt spara lite tid på morgonen.

Jag hade ställt klockan på sex för att hinna ut innan soluppgången så att det inte skulle bli så varmt, nu var det ju dryga 25 grader ändå. En halvtimme senare var jag ute och på väg mot strandpromenaden. En aning förvånad var jag nog över att det var så mycket folk ute, men det var jäkligt trevligt att se så många leende morgonpigga friskusar som glatt morsade när vi möttes.

Efter cirka 2,5km vände jag och sprang tillbaka, men nu efter vattenbrynet. Då och då sköljde vågorna över mina fötter, jag borde såklart sprungit barfota. En annan morgon kanske.

Om jag var aningen förvånad över att folk var ute och motionerade halv sju på morgonen så var jag mycket förvånad över att folk faktiskt var igång att installera sig i solstolarna. Vafan, de kan ju knappast ha ätit frukost än! Okej, de är kanske lite mer rutinerade än vad jag är som kommer ner till stranden vid elvatiden och förvånat upptäcker att alla solstolar redan är upptagna. Troligtvis av folket som varit uppe tidigt och nu sitter och äter frukost. Det är en tuff kamp på stranden.

Annars så är jag solbränd och fin! :-)


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar